20 października 2012

Top 5 coverów. #4

 Dawno nie robiłam żadnego zestawienia, a odkryłam tyle perełek na YouTube! Czasem cover podoba mi się o wiele bardziej od oryginału, szczególnie gdy ktoś robi swoją własną interpretacją, aranżację, pokazuje inne oblicze utworu - jest artystą! Część z was może mi zarzucić, że umieszczam tu samych zagranicznych wykonawców, zamiast wspierać polskie talenty (w zestawieniu będzie jedna artystka...). Jeżeli pojawi się ktoś ciekawy, nie omieszkam o tym tu wspomnieć (nawet w osobnej notce)! Póki co giną w tłumie, nie wyróżniają się za bardzo, przez co ciężko się im przebić. Kto wie, może kiedyś doczekam się gwiazdy na skalę światową.


Kelly Clarkson - Wide awake
 Zawsze uważałam, że Kelly ma dobry głos - mocny i wyrazisty. Gdy zobaczyłam tytuł, nie wiedziałam czego się spodziewać, przecież Wide awake nie było w jej stylu. Przeżyłam takie miłe... zaskoczenie. Ballada z lekkimi rockowymi momentami, rozpływam się - dosłownie. Przyjemnie się słucha, ponadto idealnie ukazuje głos Kelly na żywo. Udowodniła, że ma talent i nie są jej potrzebne programy do obróbki głosu. Szacun! Przyznam się, że ta wersja bardziej przypadła mi do gustu niż Katy, która w sumie do najgorszych się nie zalicza.

Sam Tsui - As long as you love me 
Dlaczego on nie jest jeszcze sławny?! Wszechstronnie utalentowany, z nieziemskim głosem, własną wizją każdej piosenki - chcę takie osoby na rynku muzycznym, a nie produkty wielkich wytwórni, które ustalają kiedy skaczą, chodzą, tańczą czy robią ustawkę z paparazzi. Mimo iż na co dzień nie słucham tego rodzaju muzyki, ten cover jest świetny, pozwala się na chwilę wyłączyć, zapomnieć o otaczającej nas rzeczywistości. Sam co chwilę pokazuje swoją różnorodność, żaden utwór nie jest mu straszny. Genialna wersja, oby więcej takich!

 
Rémi - Make you feel my love
 Coś to zestawienie póki co składa się z samych ballad, ale co poradzę na to, że 80% youtube'owiczów bierze do ręki gitarę, włącza kamerę i zaczyna śpiewać? Przyznam się bez bicia, że mam słabość do jego francuskiego akcentu, mogłabym słuchać go cały czas, bez końca. Ciężko jest wykonywać utwory Adele, która ma genialny głos, nie do podrobienia. Jednak Rémi poradził sobie na swój, uroczy sposób. Może nie zrobi wielkiej kariery, ale widać, że śpiewanie sprawia mu frajdę, kocha to co robi, a to w tym wszystkim jest przecież najważniejsze!

Mike Tompkins, the Perfect Pitch cast - Starships
Zawsze byłam pod wrażeniem takich zespołów jak przykładowo AudioFeels - nie potrzebowali żadnych instrumentów, tylko swojego "ciała". Podobnie jest w przypadku Mike'a, który poza swoją dobrą prezencją, może pochwalić się wielkim talentem. Piosenka jak najbardziej pozytywna, z odrobiną humoru, nie można słuchając jej siedzieć spokojnie! Podoba mi się pomysł z dołączeniem nagrań innych internautów do tego filmiku - istny majstersztyk! Mimo iż każdy głos jest inny, całość świetnie się uzupełnia, oby więcej takich przedsięwzięć.

MaRina - Only girl
Nie lubię twórczości Mariny, nie podoba mi się jej koncepcja na zdobycie sławy, piosenki przechodzą bez większego echa. W tym coverze stara się jak najlepiej pokazać swoje umiejętności, talent oraz godziny pracy z nauczycielem śpiewu. Jaki jest efekt? Nie ma źle, ale ciężko ocenić na podstawie niecałych dwóch minut. Powinna zacząć nagrywać lepsze piosenki, gdzie ważniejszą rolę będzie odgrywać jej głos, a nie komputerowe dźwięki. Jest młoda, wszystko dla niej jest możliwe, niech dobrze wykorzysta swój potencjał. Czekam na dalszy rozwój wydarzeń.

10 komentarzy:

  1. Cover Mariny nie podoba mi się zupełnie, nie przekonała mnie do tego, że ma talent.
    Mike Tompkins, the Perfect Pitch cast - Starships - nie lubię tej piosenki ale w takim epickim wykonaniu mogę z przyjemnością. Rewelacyjny projekt:)
    Co do Make you feel the love to ten cover kompletnie nie zostawił we mnie emocji.
    Cover Biebera.. Cóż, chłopak musiałby się postarać, żeby mniej mi sie spodobało niż oryginał. Zdolny jest ale repertuar sobie niezbyt fajny wybrał.
    A że głosu Kelly nie lubię, toteż cover mi nie podpadł;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mike już dawno zawładnął moim sercem. a marina nieźle:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochanie, jakoś pomieszały się chyba linki. Masz dwa razy Starships, a brak MaRiny :).

    PS. Ja ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dwie pierwsze piosenki - rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Covery zdecydowanie lepsze od oryginałów, a zwłaszcza Sam Tsui ! Posłychaj też Christiny Grimmie i Maddi Jane

    http://recenzje-cherry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. HI ! I wanna make a big project, about self-harming. Make a safe place for people who self-harm, try to help them get over it, let them know, they're not alone. SO if you do this, or you know somebody who do this, I hope it'll be good place for you.

    I hope, you'll visit my blog : http://nath-madeline.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  7. http://www.youtube.com/watch?v=d9NF2edxy-M
    uwielbiam! oryginał ani trochę do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj, a jeżeli ci się podoba mój blog - dodaj go do obserwowanych. Będę niezmiernie szczęśliwa.

P.S - MÓJ BLOG TO NIE SŁUP OGŁOSZENIOWY!